ارسال صورتحساب الکترونیکی ویژه طلا ، جواهر و پلاتین فروشان

سامانه مودیان

پس از راه‌اندازی سامانه مؤدیان، عرضه‌کنندگان کالا و خدمات مربوط به این بند مکلفند کلیه عملیات خرید و فروش خود را در سامانه مزبور ثبت کنند. درج ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتین، اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده به تفکیک در صورتحساب الکترونیکی الزامی است. در صورت کتمان و یا عدم ثبت تمام یا برخی از معاملات در سامانه مذکور مشمول جریمه‌ای معادل نه درصد (9%) ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتین است که غیر قابل بخشودگی می‌باشد. این جریمه علاوه بر جریمه مذکور در بند «ب» ماده (36) این قانون است. نکته مهم و قابل توجه اینکه مودیان این صنف باید از صورتحساب های نوع یک یا نوع دو و از الگوی طلا و جواهر استفاده کنند.

اطلاعیه رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص سامانه مودیان

رئیس اتحادیه طلا و جواهر نادر بذرافشان ، با تاکید بر اینکه سامانه مودیان هم از سال ۹۸ اجرایی شد ولی قرار بود ۱ تیر امسال عملیاتی شود ولی با اعلام سازمان امور مالیاتی فرایند اجرایی به اول دی ماه انتقال یافت؛ تصریح کرد: در این زمان هم ابهاماتی ایجاد شد، قرار بود در تمام صنوف واحدهایی که بالای ۱۸ میلیارد تومان در شش ماهه اول سال مبادلات داشتند، اطللاعات خود را ثبت کنند ولی ۴۸ ساعت قبل از زمان تعیین شده برای آغاز اجرای این سیاست، اعلام شد که صنف طلافروشان و پزشکان از این محدودیت مبلغ مستثنی هستند و باید تمام اطلاعات خود را ثبت کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تأکید کرد: درباره سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی بنا شد تا پایان سال جرایم عدم ثبت اطلاعات در این سامانه بخشوده شود؛ اگر همکاران در این سامانه ثبت نام نکنند مشمول جرایم می شوند ولی قرار شده به تدریج تا پایان سال انجام دهند. ضمن اینکه فاکتورهای الکترونیکی هم که قرار بود روزانه بارگذاری شود با رایزنی انجام شده، قرار شد از ابتدای ماه تا پایان ماه فاکتورها بصورت یکجا بارگذاری شود.

او با تأکید براینکه مشکل دیگری که در سامانه جامع تجارت وجود دارد دریافت کد ملی است؛ تصریح کرد: در سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی در نوع دوم آمده است که الزامی نیست مصرف کننده نهایی کد ملی را ثبت کند ولی بین همکاران باید کد ملی و مشخصات باشد. اما در سامانه جامع تجارت الزام است که مصرف کننده هم باید کد ملی و هویت خود را ثبت کند.

وی با بیان اینکه ثبت کد ملی خریدار در یک سامانه الزام نیست و در سامانه دیگر الزام است، تأکید کرد: این عدم هماهنگی و تعدد سامانه ها باعث نارضایتی همکاران و مردم شده است.

روش های ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان:

ارسال صورتحساب‌ها به سامانه مودیان مالیاتی از طریق روش‌های مختلف امکان‌پذیر است. اطلاعات مربوط به صورتحساب‌های اصلی، اصلاحی، برگشت از فروش و ابطالی باید به‌صورت الکترونیکی توسط مودیان ارسال شوند. در اینجا، دو روش متداول برای انجام این ارسال ذکر شده است:

1. **ارسال مستقیم توسط شخص مودی:**

   در این روش، مودیان مالیاتی می‌توانند با استفاده از کلید خصوصی خود، امضای صورتحساب الکترونیکی را انجام داده و سپس اطلاعات صورتحساب را به سامانه مودیان مالیاتی ارسال کنند.

2. **ارسال از طریق شرکت معتمد نوع ۱ با کلید شرکت معتمد:**

  

در این روش، شرکت معتمد اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی را از مودیان دریافت می‌کند. سپس با استفاده از کلید خصوصی و زیرساخت‌های خود، صورتحساب‌های الکترونیکی را صادر و به سامانه مودیان مالیاتی ارسال می‌کند.

نرم افزار پیشنهادی برای ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان:

در بین نرم‌افزارهای واسط موجود در بازار، سامانه واسط تدوین یکی از نرم‌افزارهاست که با استفاده از آن می‌توانید صورتحساب‌های خود را بدون نیاز به نرم‌افزار حسابداری به آسانی و با هزینه‌ای مقرون به صرفه نسبت به رقبا به سامانه مودیان ارسال کنید و در تمام مراحل، از ثبت تا صدور صورتحساب، با پشتیبانی و آموزش حرفه‌ای همراه خواهید بود. با استفاده از این سامانه، می‌توانید به‌منظور اطمینان، آسانی و سهولت در استفاده، از نسخه‌ی رایگان  که برای شما کاربران فراهم شده، استفاده نمایید و تا سقف 2 صورتحساب الکترونیکی را ایجاد نمایید.

برای مشاهده نرم افزار و تعرفه ها روی لینک زیر کلیک کنید

سامانه واسط تدوین